torsdag 12 augusti 2010

och hjärtat rusar ur mig

Så försvann jag.
Slutade göra, såg på, såg tomt, tänkte allt.
Min älskade bär lillan på magen och skurar toaletten. Jag sitter stilla och borrar in mig i mina egna sänkta ögonbryn. Famlar efter hjärtat, försöker hålla fast henne.
Fy fan va fort jag tänker.
Sen äter vi mackor igen,
i det där nakna skenet.
Spiller bitar på nystädat golv och jag böjer mig för att slicka upp varenda smula. Ingen ska skita ner nu. Inte ens jag.
Fan ta mig, håll mig, höj mig.
Det här orkar vi inte hjärtat, eller hur?
Ska vi sjunga sånger för varandra,
eller kanske kittlas tills vi skrattar och glömmer vad vi skrattar åt?
Hålla om oss tills vi somnar.
Han frågar hur det känns, min älskade.
-Som att jag sitter här och väntar på mitt liv. Jag vill inte vänta, jag vill vara där. Men jag älskar dig!
Sen kommer tårar
och hjärtat rusar ur mig.

/Ines

2 kommentarer: