söndag 6 september 2009

Blomma med horn.

Värmer dagenefterpizza till dageneftermagen. Medan jag väntar på att micron ska plinga på sitt otrevliga sätt ser jag till min förvåning eller förtjusning hur lilla kusinen, hon som ritat teckningen, min namnsdagsteckning, den som sitter där på kylskåpet med fula magneter, ritat små djävulshorn på blommorna. Flera blommor på rad, med horn.
Lilla vän du är så tuff!

Sitter här med min pizza och är trött, precis så trött som jag borde vara. Men nöjd, för inatt dansade jag med svart, snäv, vitprickig kjol och alldeles för smala skor för en bredfoting som jag.
Kände mig som en böna.

/Ines

1 kommentar:

  1. Vilken teckning! Djävulshorn! Och du, skaffa dig fina kylskåpsmagneter. Alla är inte fula. Jag köper en och anna på semestern, för att få lite fina och annorlunda.
    Och så härligt att du har känt sig som en böna!
    Amanda

    SvaraRadera