lördag 22 augusti 2009

Nu vet jag.

Nu vet jag, hon tycker om mig.
Idag kom hon förbi, hon brukar aldrig göra sånt, vill inte klampa in och inte störa.
Hon hade en kartong ägg, från en gård i byn,
Höll den lite försiktigt intill sig. Sa inget först men undrade sedan var hon skulle ställa den.
-Jasså var de till mig. Tack! Jag tycker om dig också.
-Du ska se gulorna, de är så gula så gula, du kan ju baka en sockerkaka.
Åkte sedan i sin lilla merca med tonade rutor, jag stod på trappen och vinkade.

/Ines

3 kommentarer:

  1. du skriver så fint!

    Ps. Vet du om att du har verifieringskod på när man ska kommentera? Det är jätteirriterande!

    SvaraRadera
  2. Ja, tant tycker om dig! Ibland kan det bli en fnurra eller missförstånd. Men nu känns det bättre, hoppas jag.
    Amanda

    SvaraRadera