fredag 11 september 2009

Kissa på pinne.

Igår kissade jag på en pinne.
Det blev ett plus och inte minus och jag nästan skakade där jag satt i väntan. Suddiga linjer blev tydliga och stora och störst.
Nästan visste jag.
Ringde till närmsta för att berätta. Ville de skulle sprudla av lycka och bli gladaste överaskade. Mor hon skrattade hjärtligt. Pappa sa, -men orkar ni det nu då?
Jag försäkrade,
och efteråt grät jag för att jag lät honom ta glädjen ifrån mig.
Sen gjorde vi som förra gången, åt skaldjur för att fira!

/Ines

3 kommentarer:

  1. Då finns det en anledning att gratulera! Grattis! Visst är det trist när en del personer lyckas ta udden av ens glädje. Men glöm det och gläd dig tillsammans med din man!
    Amanda

    SvaraRadera
  2. (Först NU har jag ro att gå ut på nätet. Ångrar jag inte gjorde det igår när jag läste messet.)

    SÅ UNDERBART!!Jag är så lycklig för dig. Älskade lilla gumman, så bra det här blir. Jag vill krama!

    :-D

    SvaraRadera
  3. Grattis! Lycka när den är som bäst!

    SvaraRadera