onsdag 15 juli 2009

För mig själv.

Två nya pumps och en femhundrakronorsbh. Men formen blev fin, och den är ju så hållbar sa expediten. Trodde aldrig att jag skulle bli en sån som köper bh för femhundra spänn.
Pumpsen, var tvungen att provgå på väg hem från stan, trodde heller aldrig att jag skulle köpa pumps, inte två par likadana, i snarlika färger. Sträckte på mig, fick syra i vaderna efter femtio meter men jag kände mig snygg. Nåt med klackar.
Försökte ha en lugn dag idag, la mig i en park, åt en glass, ville ingen annanstans. När jag tänker tillbaka vill jag minnas att jag säkert hann ringa tre, fyra personer under min stund där i parken. Den där lugna stunden när jag bara skulle vara med mig själv.
Det är ju det jag säger, jag har glömt hur man gör.

/Ines

1 kommentar:

  1. Jag älskar hur du skriver. Jag har också skrivit om höga klackar. Jag önskar jag hade kommit på dina ord: "nåt med klackar". Så sweet!

    SvaraRadera